امام جمعه شیراز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام در حرم سیدعلاالدین حسین به سخنرانی و تحلیل در خصوص مسائل مختلف دینی و سیاسی پرداخت. وی همچنین با رئیس صدا و سیمای فارس دیدار کرد.
کد خبر: ۶۱۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 05 June 2018

به گزارش تابناک فارس:آیت‌الله لطف‌الله دژکام دوشنبه‌شب در آیین گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدای پانزدهم خرداد در آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز با تمجید از امام خمینی گفت:در قرنی زندگی می کردیم که مردم جهان خدا را فراموش کرده بودند و این مرد بزرگ توانست مردم را به سوی خداوند بازگرداند و خداوباوری را امام (ره) به یاد همه بشریت آورد.

 امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه امام (ره) برای انقلاب به مسئله ولی فقیه توجه کرد چیزی که باید امروز هم مورد توجه باشد، اظهار داشت: اگر امام معصوم (ع) غایب هست، رهبر برای انقلاب لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه همه کسانی که در نظام اسلامی کاری را برعهده دارند و جایگاهی دارند باید درس تواضع را از امام یاد بگیرند، افزود: این تواضع سبب شده که امام خمینی(ره) 29 سال بعد از وفات هنوز در قلب مردم جایگاه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر هدف انقلاب فقط توسعه اقتصادی بود پس از مدتی کهنه می‌شد، اما مردانگی هیچ وقت کهنه نمی‌شود، اظهار داشت: هر چه روزگار می‌گذرد سکه مردان درخشان‌تر می‌شود. انقلاب اسلامی که به رهبری امام آغاز شد انقلاب ارزش‌های انسانی بود.

دژکام در خصوص خروج آمریکا از برجام گفت:امروز آمریکا، نه تنها به ما در برجام که به اروپا، کانادا و چین نیز در موارد اقتصادی نارو زده است و چهره واقعی این کشور برای جهانیان آشکار شده است.

دژکام همچنین در ديدار با رئیس صدا و سیمای استان فارس گفت:هنوز انگاره های خان و شاه در ذهن مردم مانده است؛ در حالی که اینها باید جای خود را به انگاره های اسلامی بدهند.

امام جمعه شیراز با یادآوری این مطلب که اصل سبک زندگی اسلامی به ته ریش گذاشتن نیست، اظهار داشت: سبک زندگی ارائه کردن یعنی اینکه برای هر قشری یک انگاره و الگوهای خوب تعریف کنیم و انگاره های مناسب با نظام اسلامی را باید به جامعه معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار